Pages

Tuesday, June 1, 2010

What a wonderful world...

Nej seriöst, den här dagen har varit jättefin!

1) Soligt väder!
Ja, solen sken hela dagen! Fast ändå var det inte alltför varmt heller utan riktigt passligt. Så jag hade på mig min fina, gula sommarklänning, svarta leggings och svarta ballerinaskor. Huffle-style helt enkelt!

2) Träffade Sanna!
Det var jättelänge sedan jag senast träffade henne, och vi hade mycket att prata om igen. Det blev några timmars shoppingrunda inne i Hfors centrum, med ett besök till bl.a. den nya, stora (!) H&M på Alexandersgatan. Vi åt också glass, köpte ärter och såg på när en gatukonstnär målade helt otroligt snygga tavlor med sprayfärg. Bara sprayfärg. Man trodde knappt att det var sant fast man själv såg på hur han gjorde. Seriöst, det var verklig konst. Bara sprayfärg, en svamp, tidningspapper och ett verktyg för att kunna skrapa bort färg.
Jag hittade en ny bikini, strandskor (flipflops) och sånadär awesome strumpor som man kan ha i ballerinaskorna utan att de syns, och dessutom en studentgåva åt kusin Axel. Sanna däremot hittade kläder för över 100€. Ibland måste man bara köpa lite mer på en gång. ^^

3) Träffade Tatu!
Han textade igår kväll och frågade om jag ville komma och hjälpa till att ordna om hans rum, och jag tyckte att sure, why not? Hur det än må låta så var det riktigt okej. Lite släpande på möbler fram och tillbaka, men han var jätteglad för hjälpen, och det var skönt att se honom igen. En liten myskväll blev det där efteråt tills jag konstaterade att jag måste åka hem. Och återigen lyckades han göra mig otroligt glad med bara några små kommentarer. Den killen är för härlig!

Så nu är det kanske dags att dra sig till sängs (=ser på ännu några videon innan jag kan lämna datorn). Imorgon blir det Otnäs för första gången på flera veckor! Ska träffa både Pontus, som är i stan och skriver inträdesprov, och Jonny (Wikströöööm!). Och det är onsdag=onsdagsspaghetti!

No comments:

Post a Comment