Pages

Tuesday, September 7, 2010

Bärbar dator

Nörd som jag är kan man knappast ha tråkigt när man är omgiven av datorer. Med det vill jag alltså berätta att jag och Jonny var och fönstershoppade bärbara datorer i Gräsvikens Verkkokauppa ikväll. Jag har nämligen varit på jakt efter en egen dator ganska så länge redan, men vill gärna ha hjälp då det gäller att välja en så bra som möjligt. Faktiskt så hittade vi en riktig bra som jag skulle kunna tänka mig att köpa: en HP Envy 14-1085eo. Bra processor (Intel Core i7-720QM 1.6 GHz), bra grafikkort (ATI Mobility Radeon HD 5650 1GB DDR3), ok med minne (4GB, 320 GB hårddisk, men för musik o.dyl. skaffar man ändå en extern hårddisk), cd-station, inbyggd hd-webcam, 14,5'' screen, 2,4kg, trevligt tangentbord och fin multipad. Priset går i Verkkokauppa på 1198,90€ men jag ska ännu gå på internetjakt efter billigare priser. Det här verkar lovande!

2 comments:

  1. Jag köpte nyligen en Toshiba som jag är helt kär i :) Kostade 850 men eftersom den var den sista i affären fick jag den för 780 euro... Lönar sig nog att kika på Toshiba om man frågar de som jag frågat, om de har fel så blir jag sur :(

    ReplyDelete
  2. Själv gillar jag HP mer än Toshiba, men det är bara min personliga preferens :P Jag kollade nog runt på lite alla möjliga märken, men den här verkade täcka det mesta.

    ReplyDelete