Pages

Sunday, May 15, 2011

Eurovi-WTF?

Alltså nu börjar det verkligen räcka med ESC; jag har slutligen gett upp hoppet om att de som röstar ska rösta vettigt. Europa...vad tänker du egentligen när du röstar i Eurovisionen? Inget ont mot mina svenska kompisar nu, men Sveriges sång sög i år. Och ändå klättrade den upp till en tredjeplats, medan Finlands söta ballad blev långt ner på listan. Ser jag det här med blåvita glasögon på? Kanske...men jag gillade faktiskt Finlands sång i år, och det händer ganska sällan. Finland och Island var egentligen de enda låtarna jag verkligen gillade, och med tanke på att jag år 2006 förälskade mig i hälften av låtarna så har det verkligen gått neråt. Eller så har jag vuxit upp, vem vet.
Men i alla fall; min poäng är att Eurovisionen i år var en verklig besvikelse. Det har lett till att mitt hopp för ESC:s musikframtid har gått i kras. Lycka till, säger jag, men man får nog söka med ljus och lykta efter sympatipoäng av mig i framtiden!

No comments:

Post a Comment