Pages

Saturday, December 24, 2011

Julafton!

Julafton har kommit och (nästan) gått, i samma spår som tidigare år. Jag vaknar, kollar paketet i strumpan (Don Rosas The Life and Times of Scrooge McDuck Companion, dvs de kompletterande serierna till Farbror Joakims liv. Wohoo!) och gör något tills det är dags att äta en lätt lunch (risgrynsgröt). I år såg jag slutet av filmen Polar Express tillsammans med Tova och snodde ihop några marsipanfigurer att äta senare. Efter lunchen är det dags att åka iväg till julkyrkan, varefter mormor och moster Maje kommer hem till oss för kvällen. Julmiddagen avnjuts (med andakt! Det är inte varje dag man får så god mat) under så lång tid det tar, och efter det är det dags för klappöppnandet. I år tycker åtminstone jag att det gick ovanligt fort, men kanske vi bara inte längre bryr oss om att squeala över samma julklapp i tio minuter. Inte förrän alla är öppnade åtminstone, hehe...
Kvällen ägnas förstås åt alla julklappar. Och för min del tydligen åt min dator.

Jag gillar den här klänningen/tunikan!
Broschen på bröstet tillhörde in farmor som dog år 1994.

Sådan var jag idag.

Julgranen, tro, hopp och kärlek, fotat 23.12.

No comments:

Post a Comment