Pages

Thursday, June 7, 2012

Förflugna tankar

Jag har flera tankar som flyger omkring i mitt huvud just nu, så jag tänkte dela med mig av några av dem.

Min stol är obekväm (tillbaka till first world problems, hurra!) och alltför låg för bordet jag nu har min dator vid. Jag måste verkligen få min skrivbordsstol roadad hem från mina föräldrar, och komma ihåg att sätta fast armstöden på den, för om jag fortsätter så här kommer min axel verkligen att ta stryk.


Resultaten från tre av mina fyra tenter har kommit, och hittills är alla igenom! I C-kursen fick jag ganska knappt godkänt i tenten, vilket gav mig en etta i kursen, men ändå: att komma igenom den på första försöket är bättre än 70% av de studerande som går kursen! Det plus en 2:a i Computer Architecture och en 4:a i Trak gör ett rätt så bra saldo! Nu väntar vi bara på MCSS.


Tatu och jag såg det sista avsnittet av Game of Thrones season 2 idag, och jag muttrade igen lite över de onödiga ändringar de gjort från boken. Men om nu GRRM själv varit med och godkänt dem så borde jag ju inte få klaga. Samtidigt som jag skulle vilja se mer av serien är jag ganska lättad över att det kommer att dröja såpass länge innan season 3 börjar (april 2013 enligt den senaste informationen), för det ger mig tid att smälta alla händelser i de följande böckerna lite mer. Bara tanken på allt som kommer att hända gör mig otroligt ledsen och väldigt ivrig på en och samma gång. Ledsen över allt sorgligt som ligger framför oss (nej, det är inte en spoiler. Om ni inte räknat ut att ingen är tillräckligt helig för GRRM för att besparas så har ni inte lärt er något av de två första säsongerna. Och läs böckerna!), och ivrig att se hur alla händelser kommer att ta sig ut på tv. Tills vidare nöjer jag mig med att läsa klart A Dance With Dragons och lyssna på folks spekulationer om vad som kommer att hända i säsong/bok 3 (A Storm of Swords).
Jag saknar tränandet! Alla mina träningshobbyer har paus över sommaren, och nu börjar rastlösheten höra av sig. Men tur i oturen är att jag mailade Studio90, och fick höra att jag kan använda mina frånvaron från vårterminen till att gå gratis på deras aerobictimmar. Halleluja! Om sommartimmarna verkar bra ska jag också överväga att köpa ett 10- eller 30-gångers kort till Studion. Förutsatt att jag är i stan så mycket att jag kan använda mig av det, förstås.


På fredag bär det av till Köpenhamn och jag känner mig inte alls förberedd! Det blir lite en resa ut i det okända, speciellt då det gäller tågresan från Köpenhamn till Lund och bussresan hem till Nessi i Lund. Bara att ta det som ett äventyr, antar jag. Åtminstone har jag Köpenhamn pre-cachat i min telefon nu, så jag kan åtminstone se var jag befinner mig sedan då jag funderar hur tusan jag hamnat på något visst ställe. Och på tisdag nästa vecka bär det av ut till Lekholmen, underbart! Jag insåg inte hur mycket jag saknat att vara på skribaläger förrän jag läste informationen som Patricia satte ut på Facebook, och fick en enorm våg av Lekisabstinens över mig. Det kommer att bli alldeles fantastiskt!


1 comment:

  1. Joo, din stol är ganska bekväm :P Sitter i ditt rum när Samsungen är i mitt.. :o
    Duktig Pi med tenterna! ^^ och btw, jag tycker att du gör Matrix, that's so cool :D
    Äsch, det går bra =) Tåget är inte farligt, och bara ni sätter er på rätt buss, så borde det gå bra =)

    ReplyDelete