Pages

Monday, January 14, 2013

Yr dag

Min första skoldag blev ett riktigt yrande fram och tillbaka; de enda gångerna jag satt stilla var på föreläsningarna.
Yrandet började genast på morgonen då jag bara inte kom iväg till skolan (ett yrselanfall hade också med det att göra). Då jag äntligen kom till Otnäs hann jag bara in i styrelserummet och vända innan jag måste springa iväg till min första föreläsning i T-huset på andra sidan Otnäs. Då den tog slut återvände jag till TF för att äta lunch och vimsade sedan omkring tills det var dags att gå till kandidatseminariet. Vi var en verkligt ovanligt stor grupp som tillsammans letade oss fram till rätt rum i Elhuset (det var lite som att gå till en phuxföreläsning), och ännu fler bekanta dök upp där. Kandiseminariet tog drygt två timmar, och eftersom mitt studieprograms svenskspråkiga handledare råkade vara på plats nappade jag och de övriga från samma program tag i honom direkt efteråt för att bestämma vår första mötestid. Jag tror också att jag lyckades hitta ett intressant ämne för mitt kandidatarbete, så jag hoppas att jag kan få ut en rubrik ur det!
Då den träffen tog slut gick jag tillbaka till TF, och konstaterade att jag inte hinner göra något innan jag måste åka iväg till Matteus. Iväg for jag till Östra Centrum, och fick sedan äntligen sitta ner i lugn och ro med god mat, bra typer och intressant diskussionsämne.

Hoppas ändå att de följande dagarna blir mindre yra.

No comments:

Post a Comment