Pages

Tuesday, April 9, 2013

What's with the smoothies

Jag har under de senaste månaderna blivit alltmer sugen på smoothies, och är numer helt såld på dem. Jag trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga det här, men de är mycket godare än motsvarande mängd glass! Min favorit för tillfället är banan- och jordgubbssmoothie, vilket också är orsaken till att jag hoppade av glädje då jag hittade en extra låda infrysta jordgubbar då jag städade min och Tatus fryslåda förra veckan. Den lilla lådan kommer dock inte att räcka länge, och så som vädret ser ut verkar det bli en lång väntan på färska bär i sommar (prove me wrong, weather, I double dare you).

Jag hittade nyligen en ny jogurt i butiken som jag ville prova på, och den visade sig ge smoothien lite extrasmak som gjorde den ännu bättre. Jogurten innehåller spannmålskorn som ger den lite mer konsistens och en annorlunda smak jämförd med andra naturell jogurt jag har smakat.


Nackdelen med den här är ju att den innehåller ungefär 12% socker, oj då. Jag råkade för en tid sen hitta en högstadiebekants finskspråkiga fitnessblogg (ni hittar den här) och kunde där läsa att hon använder kvarg i sina smoothies. Kanske det vore värt ett försök också för mig.

No comments:

Post a Comment