Pages

Wednesday, August 28, 2013

Terminsstart

Min showdancegrupps träningar har kört igång igen, och det kändes nog skönt som bara vad att få vara på en ordentlig dansträning igen! Många av det "gamla gardet" har slutat och flera nya har tillkommit, men ändå var det en väldigt gemytlig stämning i gruppen idag. För första gången på många år börjar träningarna redan kl. 16, så för första gången på lika många år har jag faktiskt onsdagskvällarna lediga. Det om något är en konstig känsla, men samtidigt känns det otroligt skönt att komma hem innan kl. 21:30!

Idag satt jag också och funderade på kursval tillsammans med Jonny. Vi inleder båda våra studier på DI-nivå (motsvarande till magister annanstans) och tvingades fundera över vilka moduler vi vill läsa i vår studiehelhet. Jag skulle vilja passa på att tacka mitt utbildningsprogram telekommunikationsteknik för att 97% av alla huvudämneskurser föreläses i perioderna tre och fyra, vilket innebär att det är väldigt svårt att hitta lämpliga kurser att gå under hösten medan kalendern under våren kommer att vara överfull. Ett trefaldigt leve för att kurserna lagts så tätt att man säkert inte kan läsa dem i en vettig ordning!

No comments:

Post a Comment