Pages

Friday, October 25, 2013

Tentläsande

Det kunde gå bättre. För det första höll ett killgäng på att spela Artemis i vårt vardagsrum då jag kom hem, vilket jag förstås ville följa med. Jag kunde slutligen slita mig och började öppna wikipediaflikar om olika filosofer. Då jag läst en stund kom jag ihåg varför jag aldrig läste mer än en kurs filosofi i gymnasiet: det är tråkigt! Min koncentrationsförmåga har sjunkit mer och mer under de senaste tre timmarna trots försöken att stänga resten av världen ute.
På tal om det lyssnade på lugnande klassisk musik för att underlätta tentläsandet då Spotify plötsligt började spela en högljudd reklam om Ylvis' The Fox. Det fick mig att hoppa till så häftigt att jag höll på att falla av sängen. Roligare kunde man ju ha.

No comments:

Post a Comment