Pages

Tuesday, March 11, 2014

Sherlock

Igår blev jag färdig med att titta på Sherlocks första säsong. Nu undrar jag varför jag inte börjat titta på den här serien tidigare. Speciellt roligt är det att upptäcka alla referenser till böckerna om Sherlock Holmes som dyker upp nu och då, mer eller mindre självklara. Naturligtvis bor Sherlock Holmes och Dr. Watson på 221B Baker Street och naturligtvis spelar Sherlock violin, men lika roligt är det att båda John Watson just återvänt från Afghanistan då de träffar Sherlock Holmes för första gången och att Holmes i stället för de föräldralösa ungarna använder sig av hemlösa för att få fram information som han själv inte lätt skulle ha möjlighet att luska fram. Det är kanske ändå riktigt passande att de bytt ut Holmes heroinberoende mot nikotinplåster i stället...

Anywho, jag borde säkert fortsätta jobba. Dag 2 på Akukon och min närmaste chef är borta så jag är inte helt säker på vad jag ska göra idag. Livet förblir intressant!

No comments:

Post a Comment