Pages

Tuesday, August 17, 2010

Tisdag

Hurra för fantasilösa rubriker!
Jo. Idag var jag på väg att donera blod tillsammans med Pocks. Hittills har jag aldrig haft några problem, så det kom som en överraskning att mitt hemoglobinvärde den här gången var för lågt. När jag senast donerade (i maj) var värdet ovanligt högt, medelvärdet av mätningarna 150 då det vanligtvis legat kring 130. Den här gången gav mätningarna resultaten 112, 119 och 124. Sjuksköterskan tyckte därför både att medelvärdet var för lågt och att det sjunkit för mycket för att hon skulle kunna låta mig donera. Så nu måste jag vänta tre månader innan jag får prova donera igen. Men åtminstone fick jag dricka några glas av den underbart goda tropical-saften de har där. Och så var det roligt att träffa Pocks innan hon åker iväg som au pair till England för ett års tid.

Kvällen har varit telefonsamtal med Tatu, skjutsande av Tova till träningar, LoL med Tatu och Jonny och ett himla stärvande med Jonnys skype. Imorgon är det genrep med Trotsallt, och framför allt: Northern Kings på Tavastia!

No comments:

Post a Comment