Pages

Monday, July 2, 2012

Lökvik

Känslan då man kommer hit... Egentligen går den känslan inte att förklara. Som om man äntligen kommit hem efter en lång resa och är tusentals kilometer borta från alla dumma i-landsproblem som annars genomsyrar vardagen. Redan då jag steg ur bilen här kändes det som om jag inte varit i Helsingfors på flera dagar, och då hade jag vaknat hemhemma samma morgon. Här går dagarna långsamt och snabbt på samma gång, och det finns alltid något arbete att ta itu med. Motivationen att sätta igång med ett träningspass är också mycket högre, och ingen befinner sig någonsin utan en bok att läsa (efter att ha avslutat The Ambassador's Mission av Trudi Canavan idag ger jag mig nu i kast med Spelkortsmysteriet av Jostein Gaarder för femtioelfte gången).
Här är vårt paradis på jorden.


No comments:

Post a Comment