Pages

Saturday, September 21, 2013

Snuvad på konfekten

För ett par veckor sedan fick jag ett infall och anmälde mig till Aaltokymppi, en del av evenemanget Esbo strandmaraton. Att springa 10km med tidtagning tänkte jag att kunde vara en bra utmaning för mig själv och någonting att ha som referenspunkt för kommande länkar. Men nu sitter jag här med lätt snuva, halsont och torr hosta som knappast försvinner till imorgon, och känner mig otroligt lurad.
När jag för en gångs skull besluter mig för att kicka igång min egen träningslust riktigt ordentligt så slår i stället höstflunssan till. Att springa med flunssa i kroppen är definitivt ingen bra idé, men efter att ha sett fram emot den här utmaningen skulle det kännas väldigt dumt att bara låta bli att delta. Om inte annat får jag väl promenera hela vägen.

1 comment: