Pages

Sunday, October 12, 2014

Livbox oktober

Jag är lite sen med det här inlägget i och med att jag fick boxen redan förra veckans fredag, men saker händer i livet och först nu har jag tid och ork att sätta mig ner och formulera lite åsikter.


Oktoberboxens tema kretsade kring Rosa Bandet-kampanjen, så alla produktförpackningar var rosa. Dessutom hade Livboxteamet för varje köpt box donerat en summa till Rosa Bandets insamling. En utmärkt idé, tycker jag!
Innehållet denna gång:
Schwarzkopf BC Oil Miracle Rose Oil Hair & Scalp Shampoo har jag inte hunnit testa ännu, men det doftar gott; ungefär som nyponrosor. Enligt beskrivningen ska det återfukta håret och hårbottnet, vilket åtminstone sådana som jag med torrt hårbotten uppskattar!
Schwarzkopf Professional BC Oil Miracle Rose Oil Hair & Scalp Treatment är också tänkt att lugna ett irriterat hårbotten. Mitt största problem med den hittills är hur jag ska massera in det i hårbottnet, då det känns som om mitt hår fångar upp all olja på mina fingrar innan jag når hårbottnet. Övning ger färdighet, antar jag. Flaskan kunde dock vara lite bättre designad, då det är svårt att få ut önskad mängd olja och man i stället får alltför mycket.
Schwarzkopf professional Osis+ Glamination hårspray hade jag faktiskt aldrig provat på tidigare. I onsdags testade jag att spraya det över min vattenfallsfläta, och frisyren hölls faktiskt riktigt fint ända till kvällen, så något måste sprayen ju göra rätt!
Aco FACEyoung hudkräm doftar ungefär som hudkrämer brukar. Jag tycker om pumpflaskdesignen, för det gör det lätt att få ut den mängd hudkräm man vill använda. När jag ska använda den måste jag dock fundera på, för jag har fortfarande mycket kvar av L'Oréals SkinPerfection jag fick i septembers Livbox.
Lumene Arctic Sand nagellack i nyansen Roosa nauha såg jag först på med stor skepsis, men efter att ha provat den kunde jag konstatera att det är en riktigt trevlig nyans. Glittret sitter bra på bakgrundsfärgen, och till skillnad från många andra glitterlack går det lätt att ta bort också.

Det var oktoberboxen! Om du funderat på att själv börja beställa går det lätt att göra en visstidsbeställning via Livbox' hemsida!

No comments:

Post a Comment