Pages

Saturday, December 5, 2015

Adventsboktips: My True Love Gave To Me

Om det är en bok det passar perfekt att läsa i adventstider är det följande:


Den publicerades så sent som oktober 2014 och var en massiv hit i bokbloggarsfären. Boken består av tolv berättelser skrivna av tolv olika författare, och berättelsernas enda gemensamma tema är att de på sätt eller annat tangerar vinterns högtider. Bokens underrubrik är "Twelve winter romances" och beskriver ganska bra vad man står inför då man öppnar boken. Vi får bl.a. möta Mags och Noel under fyra års nyårsaftnar och se hur deras vänskap utvecklas, Natalie som blivit uppforstrad av tomten på nordpolen men nu börjar känna sig utanför som den enda människan där, Maria som jobbar i en restaurang i staden Christmas i Kalifornien, och Marigold som inte firar jul men behöver be om en tjänst av en julgransförsäljare. Varje historia lämnar en ytterst varm och ombonad känsla efter sig, och de lyckas alla pricka in den perfekta längden så att man är nöjd med vad man läst, men ändå gärna skulle läsa lite till.

Jag försöker i år läsa en berättelse varannan dag, så att jag avslutar den sista på julafton, och ärligt talat har jag svårt att inte sträckläsa allt på en gång. Redan den första berättelsen fick mig att dra en nöjd suck då jag läste den sista meningen, följd av en inre kamp mot längtan efter att läsa mer. Men genom att dra ut på läsandet har jag något att se fram emot hela adventstiden! My True Love Gave To Me är en bok jag kan rekommendera åt precis alla.

Betyg: 5/5


No comments:

Post a Comment