Pages

Monday, January 2, 2012

Mammor är bra

Nog är det underligt hur mammor tycks ha en speciell förmåga att hitta saker som man själv har slarvat bort. Jag letade idag förtvivlat efter mitt avgångsbetyg från gymnasiet och vände i samma veva upp och ner på mitt rum. Jag var säker på att det fortfarande var inne i sin pappersmapp som skolan placerat det i tillsammans med mitt studentbetyg, och var ganska säker på att jag haft det i min bokhylla. Efter ett par timmars letande så kunde jag ändå konstatera att jag bara inte kunde hitta det.
När mamma sedan kom hem kollade hon först på alla platser dit hon kunde ha tänkats lägga betyget, och gick sedan till mitt rum för att leta. Jag var redan färdig att ge upp, men ganska snart drog hon fram mappen ur ett ställe i min bokhylla som jag två gånger och Tatu en gång dragit ut allting ifrån och gått igenom varenda mapp och pappershög.
Hur gör de riktigt?


1 comment: