Pages

Friday, January 13, 2012

Minnen från 2009

Min bilddagbok påminner mig varje dag om vad för bilder jag laddade upp idag för X år sedan. Idag stötte jag dock på en lite roligare historia som jag hunnit glömma bort. Sista terminen i gymnasiet, januari 2009:

"På tal om snö var det en rolig incident i skolan idag. Rektorn talade i centralradion, då sista lektionen precis skulle börja, om hur hon sett gymnasieelever kasta snöbollar på lågstadiets skolgård. Hon sade att hon var besviken på att vissa av oss tydligen inte ännu lärt sig hur man ska bete sig och inte förstått att det är förbjudet att kasta snöboll på skoltid och skolområde.
När hon slutat tala kom vår lärare Leif efter en stund in i klassen (jag hade fysiklektion) med ett brett grin. 

"Hörde ni meddelandet just?" frågade han. 
"Joo" svarade vi. 
Han småskrattade och sade sedan att rektorn bara glömt att säga vem som varit med och kastat snöbollar, "vet ni vem?"
"Nää..." 
"K-P" sade Leif och klassen exploderade i skrattsalvor. K-P är vår gymnasiklärare."

Ah, ibland saknar man gymnasiet. :)

1 comment: