Pages

Wednesday, January 18, 2012

Träning

Efter att knappt har tränat alls under jullovet förväntade jag mig att vara alldeles slutkörd då dansträningarna Studio90 körde igång idag igen. I stället blev jag positivt överraskad av hur bra allt gick! Nikke gav mig beröm för hur bra jag fick upp benet då vi stod i "a-ställningen", och det var bara hennes killer-magmuskelövningar som jag måste ta pauser i (inget nytt där). Kanske all tänjning och träning under hösten har lämnat spår efter sig som ekar fram även efter en paus.
Dessutom fortsatte vi på vår underbara koreografi till Cell Block Tango. Ååh, Chicago, och stämningen i den här låten! Den är alldeles fantastisk att dansa till, det säger jag bara. Och i filmen...kvinnorna som spelar den första (pop) och den fjärde (ah-ah) i Cell Block Tango är alldeles fantastiska dansare.

No comments:

Post a Comment