Pages

Wednesday, February 29, 2012

ÅRE!

Jag utvecklar det här inlägget bara jag kommer hem och kan skriva på datorn. Tills dess, njut av lite Årebilder!

1.3. Och här kommer utvecklingen. En vecka i Åre med konfirmander, ledare och övriga ungdomar visade sig vara en både uttröttande och väldigt rolig resa. Vädret var ganska så varmt (van som jag är med att frysa tårna av mig åtminstone någon dag i backen), och en dag regnade det ganska ordentligt. Som tur var tillbringade jag, Stefanie och Kati den dagen i Åre by, så ingen större skada skedd. Backarna var jättefina att åka i, även om det varma vädret gjorde att de inte var i bästa skick. Där det inte var is var det högar av snö, ska vi säga det så. Det hindrade oss ändå inte från att njuta av åkandet, vilket gjorde dagarna desto mer njutningsbara - och tröttheten desto mer påtaglig då den slog till. Allt som allt var det ändå en jätterolig vecka, och jag börjar längta tillbaka till jobbet som ledare på skriftskolläger! Fast då får det hellre vara på Lekholmen, där man bara behöver gå ett varv runt ön för att hitta alla borttappade lamm då de försenat sig till en samling.

Utsikt över Rödkullen i härligt väder. Den här bilden vann mig en Muminlåda från båten! :)
Pontus ovanför VM8:an i strålande solsken.
Daniel, vår tuffa ungdomsledare.
Bredvid backarna var det djup lössnö.
Snowboardåkarna fixar sina bindningar.
(Fallande?) Pontus kämpar mot lössnön medan han står på knäna.

No comments:

Post a Comment