Pages

Friday, February 3, 2012

Mera snö!

Den senaste veckan (ungefär ända sedan jag åkte till Vasa förra torsdagen) har det gradvis blivit kallare även i södra Finland. Idag morse stod termometern på -20 grader då jag gav mig iväg till skolan, och precis som om det inte räckte beslöt sig vädret för att släppa ner ännu mer snö över oss. Jag klagar inte (per se), men var liksom många andra offer för trafikförseningarna idag. Jag är dock väldigt tacksam över att jag inte själv körde idag, så många krockar och seriekrockar som skedde. På Lahtisvägen gick det riktigt dåligt då så många bilar körde i diket och på varandra att en bit av vägen stockades upp av alla fastkörda bilar. Det tog över fem timmar att reda upp den härvan, och flera människor måste föras till sjukhus. Säkert har det hänt liknande olyckor över hela Helsingforsregionen, men i mindre skala; och därför har den här fått mer uppmärksamhet.
Bild från Tilannehuone.fi
  Ovädret var också orsaken till att jag beslöt mig för att ta mig hem från skolan så snart jag ätit, för att inte behöva sitta i trafiken då det förutom alla försenade bussar på vägen också skulle finnas alla som åker hem från jobbet. I den röran ville jag inte hamna.

No comments:

Post a Comment