Pages

Monday, February 13, 2012

Bättre måndag

Det är inte alltid som måndagar är så här trevliga. Efter att kvällen innan ha sett på National Treasure och National Treasure 2 sov man gott (trots de många historiska inkorrektheterna), och njöt av att få sova en timme längre än Tatu, som steg upp för att göra skolarbete på distans. Morgonen förlöpte med andra ord trivsamt, och då Tatu arbetat färdigt åkte vi in till stan för att köpa min födelsedagspresent.

F-musiikki är en gudasänd butik, det säger jag bara. Första våningen: noter och pianon. Sweet everything, jag hade kunnat vara där hur länge som helst! Men åtminstone köpte vi en pedal till min keyboard; Tatus födelsedagspresent åt mig. Fantastiskt att äntligen kunna spela ordentligt även hemma! Ett besök till Stadin Pelikauppa och Lautapelit.fi vardera hann vi också med, före och efter lunchen på Chico's. Jag tror faktiskt det var första gången vi var ute och åt tillsammans...väldigt trevligt!

Kvällen tillbringades med skolarbete (algoritmer), tv-avsnitt och nu spelande. Med förhoppningen om en bra vecka!

2 comments:

  1. Första gången ni var ute och äta? Ojdå, ni hann spara på det ganska så länge :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatu + mat är inte alltid en fungerande kombination, om man säger det så. :P

      Delete