Pages

Friday, March 30, 2012

Hungerspelen

Jag och Tatu tog oss tid att åka in till Kinopalatsi för att se på The Hunger Games idag. Riktigt säker på vad jag tycker om filmen är jag dock inte ännu. Den var bra gjord, och de lämnade bort väldigt få scener ur boken (även om flera naturligtvis var förkortade och/eller förändrade) ,vilket alltid är något jag gillar. Men ändå är det något som hindrar mig från att verkligen gilla den fullt ut. Kanske jag förväntade mig mer, och kanske karaktärerna inte såg tillräckligt lika ut som i min fantasi (fast det har inte direkt stört mig tidigare), men något är det i alla fall.
Låt mig ändå säga det igen: filmen är bra, även om kameraarbetet lämnar en hel del att önska emellanåt. Gå och se filmen, om ni tror att ni kan vara intresserade av den. Jag tror inte att ni ångrar det.
Efter filmen köpte jag sushi. Nom!

No comments:

Post a Comment