Pages

Friday, June 14, 2013

E3

Electronic Entertainment Expo 2013 är över för i år och har som vanligt rört om ordentligt i internetspekulationerna. Konsolkriget tänker jag inte uttala mig om, för som det nu ser ut kommer jag varken att skaffa en Xbox One eller PS4 på ganska länge ännu. Tatu funderar å sin sida på en WiiU, nu då det verkar komma lite fler spel till den.

Vad jag såg fram emot under E3 var fler avslöjanden om två spel som jag redan vet att jag kommer att köpa: Assassin's Creed IV Black Flag och Pokémon X/Pokémon Y. Ubisoft och Nintendo levererade båda nya trailers för spelen och man fick också se en kort demosession av AC4 - som frös och hackade emellanåt, vilket Ubisofts spel brukar göra då de inte är helt färdiga (jag stod ut med det i AC3 en tid innan det kom fler patches). Men det åsido verkar AC4 väldigt lovande. Spelutvecklarna säger sig ha forskat ordentligt i piratperioden, och även om de lagt in lite romantiserade piratmissions (söka efter skatter, hallå?) så ser jag fram emot vad som verkar som ett mer flytande spel än de tidigare i serien.



Pokémon X och Y har uppdaterats från tidigare generationer, där främst den nya typen av pokémon, 3D-rörligheten och de nya matchsätten märks. Nya pokémon kommer naturligtvis också att finnas, och featuren Pokémon-Amie har stora möjligheter att påverka hur bra ens team växer. Och den nya fairy-typen, super effective mot dragon? Thank! You!

No comments:

Post a Comment