Pages

Sunday, June 16, 2013

Ett veckoslut

Vissa veckoslut har man mer att göra än andra. Trots att det sist och slutligen var fråga om ganska få evenemang känns det ändå som om jag hela tiden haft något för mig.

Veckoslutet inleddes på fredag kväll med födisfest hos Robin och Aida. Om vädret varit nådigare skulle det ha varit en grillfest, men en hemmafest inomhus i en splitterny lägenhet är verkligen inte fel. Det var ganska få övriga festgäster som jag var bekant med, men de jag kände var å andra sidan personer som jag träffar ganska sällan, vilket gjorde det desto roligare. Det blev nästan en mini-TrotsAllt-reunion, vilket gav mig, Robin, Stella och Edit inspiration till att eventuellt börja planera en riktigt ordentlig reunion för gamla TrotsAlltare. Dessutom fick jag åter erfara ankdammsfenomenet; i svenskfinland kommer man bara inte undan det. Glöm six degrees of separation, i ankdammen gäller allra högst three degrees of separation.

På lördagen firade Jonny sin födelsedag på TF, vilket också innebär att jag kan visa upp resultatet av mitt korsstygnsprojekt åt er!



Eftersom det var Jonny som hittade det här mönstret och visade upp det åt mig tyckte jag att det skulle vara en utmärkt present åt honom. Den färdiga bilden ramades in, så förhoppningsvis kommer det nu att pryda en studerandecell i Otnäs. För övrigt hade jag fantastiskt roligt under födelsedagsfirandet. Grillande på gården med mystiska diskussioner förgyller verkligen en kväll, och då det slutar med att man spelar True American i Stavans (de som är obekanta med dryckesspelet kan läsa reglerna här) och badar bastu i Pi-bastun kan det bara inte gå fel.


Idag vaknade jag i Munksnässtrand eftersom vi skulle ta hand om Tatus katt medan hans föräldrar var borta. Topi var ovanligt sällskaplig av sig, tills han tyckte att The Simpsons blev för tråkigt och gick och lade sig på sängen. Hem kom vi mitt på eftermiddagen och lyckades precis undvika den värsta regnskuren idag. Nu har jag skypat med mamma&pappa, som tillbringar veckoslutet på Lökvik, och Tatu är glad och nöjd då han får spela normala LoLmatcher med våra kompisar. Då är det bara dagens workout som fattas, men den ska jag ta itu med nu!

No comments:

Post a Comment