Pages

Wednesday, April 23, 2014

TEHO Sport Buzzadorkampanj

Via Buzzador fick jag för några veckor sedan chansen att testa på en av TEHO Sports nya proteinstänger. Som alltid med Buzzador är idén med kampanjen dels att sprida ordet om produkten (som jag till exempel gör här), men också att få feedback från olika sorters användare. Enligt TEHO borde proteinstången passa bra att äta speciellt efter träningspass, så jag hade under några träningspass med mig en eller flera stänger i väskan.



Jag har inte mycket till övers för proteinstänger annars, för oftast är de alltför torra eller laddade med kolhydrater (vilka tanken då var att man skulle undvika genom att äta en proteinstång i stället), men TEHOs var trots allt ganska god. Den är ganska seg att tugga men har också lite krispigare delar som ger mer tuggmotstånd. Den första gången jag smakarde orkade jag inte äta hela stången på en gång, såpass mättande var den. Chokladsmaken påminner mer om proteinpulver med chokladsmak än riktig choklad, men det är egentligen inte alls så dåligt, för åtminstone har jag svårt för väldigt söta saker direkt efter ett träningspass.

Om man är en person som brukar äta proteinstänger vid träningspass kan jag nog rekommendera denna. Den torde också passa personer som vill äta något efter träningen. Själv kan jag tänka mig att fortsätta använda denna proteinstång, men det kommer säkert att bero en del på till vilket pris den säljs i fortsättningen. :)


Psst, vill du också bli en Buzzador och få delta i olika kampanjer? Kontakta mig i så fall!

No comments:

Post a Comment