Pages

Sunday, April 27, 2014

Jordgubbar au four

Ibland har jag inte bättre för mig än att testa ett nytt recept. Jag tycker om att baka, men har sällan tillräckligt mycket tid att lägga ner på det, och därför var det extra roligt att hinna med ett lite mer tidskrävande recept.


Jag behövde ett kakbotten och använde mig av mormors recept på stom till fylld kaka. Det hade en lugnande intygan till sist, vilken också visade sig stämma åtminstone den här gången. När kakan svalnat var det dags att blanda ihop maräng och fixa fyllningen i skick. Efter att alltihop hade bakats i ugnen i några minuter såg slutresultatet inte alls så dumt ut.





Kakbottnet visade sig ha blivit lite väl tjockt så att mer fyllning skulle ha behövts, men gott var det oberoende! Marängen är inte hård och spröd utan mer gummiaktig i sin konsistens, så bakverket går lätt att skära upp.

No comments:

Post a Comment