Pages

Monday, September 15, 2014

Avocado-chokladkaka

Sedan jag gick med i gruppen Finlandssvenska bloggare på Facebook har jag hittat en hel del nytt att läsa. Ett av inläggen jag snubblat över där innehöll ett recept på avocado-chokladkaka som jag genst kände att jag måste testa.

 Mugg for scale

Resultatet? Inte alls illa! Den ser väldigt söt ut men smakar faktiskt ganska lite av choklad. Den mest dominerande smaken är intressant nog lime, vilket gör hela kakan till en ganska fräsch smakupplevelse.

Den bakades i fredags och stod i kylskåpet över natten för att stelna. I kväll åts den sista biten upp, så jag får väl anse bakexperimentet som lyckat!

2 comments:

  1. Oj verkar helt supergod!

    Nu har jag läst första boken i The Selection serien, helt okaj ju! Man fastnade jao. Nu måste jag bara vänta på att de fem som har reserverat del två på biblioteket läser ut den snart, haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eller hur?! :D Vad roligt att du också gillade den!

      Delete