Pages

Monday, September 22, 2014

Stephanie Perkins and the

Jag erkänner mig skyldig. Jag föll åter för frestelsen att köpa lite nya böcker, och lustigt nog är det åter delarna två och tre i en trilogi jag beställde.

Här ser ni alla tre tillsammans. Jag tycks vara inne i en fas just nu, för precis som de senaste böckerna jag köpte faller dessa under kategorin Inte Egentligen Så Bra Men Väldigt Underhållande. Huvudpersonen i den första boken (Anna) framställdes som precis så dum resten av världen ofta föreställer sig att amerikaner är. Hon ska börja på en internatskola i Paris, och då hon undrar vad folk riktigt gör där på sin fritid är det enda hon kommer på att äta baguette och se på mimare. You what mate.

Anna växer visserligen under bokens lopp, men jag fick ändå lust att facepalma flera gånger medan jag läste boken. Sidokaraktärerna är inte heller särskilt välutvecklade, men ändå lyckas Stephanie Perkins få ihop en rätt så underhållande bok. För om jag får lust att beställa de följande delarna efter att bara ha läst den första måste hon ju göra något rätt!


Jag älskar förresten färgnyanserna som använts på omslagen!

No comments:

Post a Comment