Pages

Monday, September 8, 2014

Ett festligt veckoslut

Septembers första veckoslut bjöd på program varenda dag så att jag knappt han hämta andan emellan. Tyvärr har jag inga bilder att visa eftersom jag totalt glömde bort att fota. Jag tar det som ett tecken på att jag hade extra roligt!

På fredagen ordnade min kämppis Stella en kräftskiva hemma hos oss. I hennes låg- och högstadiekompisgäng är det någon form av tradition att ordna en varje år, och nu utsträcktes inbjudan till alla i vår lägenhet också. Det blev en verkligt trevlig kväll, även om jag fortfarande tycker att kräftor är ytterst överskattade. Kräftskiva som koncept är dock väldigt roligt! Efter att alla gäster gått hem satt ännu vårt hushåll och pratade långt in på morgonnatten.

På lördagen var det dags för TF:s inledande sitz, under vilken Humpsvakar och Rumpskakar också bjöd på en hejdundrande show. Kati var med på festen även detta år, och trots att vi av någon konstig anledning placerats vid olika bord, trots önskemål om att få sitta nära varandra, tror jag att vi båda hade roligt på var sitt håll också. Som alltid var det också otroligt roligt att träffa studiekompisarna efter sommaren!

Efter att ha varit uppe sent två nätter i rad var det skönt att få sova ut på söndagen. Eftermiddagen tillbringade jag läsande på soffan (jag har nu läst ut både The Elite och The One), men på kvällen åkte jag och Tatu för att hälsa på Tova och Anton i deras nya lägenhet. Vi tittade på det nyaste avsnittet av Doctor Who tillsammans och spelade en omgång Dixit innan det blev dags att åka hem. En rolig grej som hände under Dixitspelandet var att jag gav ledtråden Forest of the Dead, vilket råkar vara titeln på det avsnitt av Doctor Who där man möter River Song för första gången. Vad jag inte förväntade mig var att de andra råkade ha så passande kort på hand att de faktiskt fick svårt att gissa vilket kort som var mitt. De som sett avsnittet torde förstå; ni kan se korten nedan.


No comments:

Post a Comment