Pages

Thursday, April 15, 2010

Visst kan man vara hjälpsam

Som rubriken. Jag spenderade hela mitten av dagen i Hyvinge på UK-uppdrag tillsammans med Simon "Simme" och Stefan "Moshi" från KCSA (Kyrkans Central för det Svenska Arbetet). Om ni ännu inte vet vad UK, Ungdomens Kyrkodagar, är så surfa in på dess hemsida. Stefan hade fått en förfrågan att komma och berätta om UK till Kirkon Lapsi- ja Nuorisotyön Neuvottelukunta, dvs kyrkans barn- och ungdomsarbetes direktion...typ. Mig ville de ha med som en med personliga erfarenheter från UK (eller som Simme sade: Du har blivit lite av vår UK allt-i-allo. Men det är helt okej. ^^ Dessutom fick jag gratis (!) trerätters buffélunch (!!!). Paradiset för en fattig studerande!

Direkt från Hyvinge till Otnäs (tack igen för skjutsen, Simme) för att vara med på ett talko på Teknologföreningen. Jag, Verneri, Antonia och Nicke städade den nedre terrassen, och sedan blev jag och Antonia ännu kvar en stund för att hjälpa Linus och Jan med att täppa till lite springor så att fåglarna inte flyger in i roskisutrymmet. Jag kan inte översätta roskis till något vettigt, både skräpkorg och papperskorg låter helt uppåt skogen. Så nu har jag för evigt en del av Urdsgjallar i mig efter att ha borrat hål i betongen och blivit täckt av dammet från det.

Så visst var man hjälpsam idag. Dessutom var det teater i kväll, och vi fick äntligen ett första utkast till manus! Min karaktär har tydligen haft anorexi i något skede och kontrar nu med att äta lite för mycket. Pjäsen blir awesome!

And the same in english ;)

No comments:

Post a Comment