Pages

Wednesday, July 28, 2010

Kväll på Lökvik

Jag har nästan ändrat åsikt sedan igår. Men bara nästan. Att simma i ett upprört hav är nämligen bara nästan lika underbart som att simma i ett lugnt. Hela dagen har varit blåsig, vilket naturligtvis har gjort vattnet upprört. Men att kämpa lite mot vågorna är bara trevligt, det med. Bastu två kvällar i rad är däremot ganska oslagbart.
Det är nog inte för intet som jag är vattuman. Vad än horoskopen må säga känns vattnet mycket mer som mitt element än luften.

Men nu går den sista kvällen på Lökvik mot sitt slut. Om inte ens 24 timmar är jag tillbaka i Helsingfors. De två böckerna jag lånade i måndags kväll har jag dock hunnit läsa ut, så inga problem på den fronten. Tur att jag tog med Mannen från Barnsdale att läsa i bussen.

No comments:

Post a Comment