Pages

Monday, November 29, 2010

Chalmersspex och Hänglås

Oj, vilket fint veckoslut det var!

Lördag: Vaknar hos Tatu och åker ganska snabbt iväg till Tölö och TrotsAllts förberedelser inför nästa föreställning av Hänglås. Det blev en lite typisk andra föreställning, men på det stora hela ändå riktigt bra. Både mina och Tatus föräldrar satt i publiken, och därför föll det på mitt ansvar att presentera dem för varandra (he owes me one). I publiken satt också Nessi och Wikström, så efter föreställningen åkte vi in till stan och åt var sin jättipizza innan vi for vidare till Gloria där Chalmersspexet Kristian Tyrann uppfördes. Härligt spex, fin stämning, och nachspexet efteråt ännu roligare! Bästa var det synkroniserade dansandet på dansgolvet under en låt: precis som taget ur någon musikal! Ett par stycken började med en enkel koreografi, och plötsligt hängde typ alla med. Men pga söndagen måste jag åka hem innan ja-jatkona började. Somnade gjorde jag omkring kl. 5.

Söndag: Pappa väckte mig ungefär 10:15, och efter en rekordsnabb morgon befann vi oss i Matteuskyrkan redan 10:50. Jag och Tova satt och läste medan kören värmde upp, tills Tonja kom och hämtade oss till processionsövning. Mässan var jättefin, och det kändes bra att vara där. Hemma igen åt vi lunch, sedan skjutsade pappa mig till Tölö där de två sista föreställningarna av Hänglås ägde rum. Vi hade sjukt roligt, och den sista föreställningen blev nästan den bästa också. Ett verkligen fantastiskt team vi hade i år! Kvällen avslutades med glögg på Kitty's tillsammans med Tatu, Leo och Stella.

No comments:

Post a Comment