Pages

Thursday, December 23, 2010

Dan' före dan'

Sista dagen innan julhelgen har infunnit sig, och med den alla sista minuten-förberedelser: torka damm, dammsuga, spritsa pepparkakor, packa in de sista presenterna och ta in och klä granen. Tova och jag skötte till största delen om grankläendet eftersom mamma ännu jobbar idag och pappa fick ett samtal från jobbet som gjorde att han måste börja skicka en del email fram och tillbaka. Men fint klarade vi oss, vi försökte inte ens tränga in alla dekorationer vi har (vilket har hänt förr om åren) - men kanske det berodde på att årets gran är väldigt tät längst ner.

Pappa satte upp stjärnan och ljusen som han brukar,
resten skötte jag och Tova om.

Tatus mamma planerar visst någon överraskning för oss båda. Hon hade bett Tatu kolla med mig vilket av fyra föreslagna datum som passar mig bäst att göra något kl.19, men vad det är hon planerar visste inte Tatu. Spännande låter det!

Vår färdigklädda julgran i all sin prakt!
Nu har jag på något underligt sätt lyckats lura Tova att börja spela LotRO hon med, så bara hon avancerar upp till tillräckligt hög level kommer vi att ha med en minstrel (healer, support) i vårt fellowship! Leo blev eld och lågor då han fick höra det, och ännu gladare då han hörde att Tova faktiskt själv valt att spela en minstrel. Så nu gäller det egentligen bara för oss att vänta tills hon levlat upp sig till ~lvl 25. Sedan får skeletten i Great Barrow se upp!

Men innan dess: juletid, julefrid!

No comments:

Post a Comment