Pages

Wednesday, March 23, 2011

Aaltovärvande

Idag fick man nog en extra dos teknologanda över sig. Jag och Nina spenderade hela eftermiddagen i Brändö gymnasium och nappade tag i abiturienterna, som idag skrev studentprovet i matematik, för att se om någon av dem skulle vara intresserad av studier vid Aalto-universitetet. Ett flertal verkade faktiskt intresserade, några visste inte riktigt, och andra sade direkt att de nog inte var intresserade. Men en hel del fick vi faktiskt övertalade, verkade det som. Speciellt sådana som söker till Medi i första hand; då de fick höra om hur många som inte kommer in dit studerar ett eller ett par år på Aalto och har stor nytta av t.ex. BioIT:s kurser verkade de fundera mer på att söka in även dit. Ba da boom dish, mission accomplished!

Fina halarmärken
Jag såg också en jättesöt ekorre idag! Då jag körde hem på vår väg skuttade den ut framför mig (på bra avstånd så att jag hann stanna) fram till en vattenpöl och började dricka. Det såg så sött ut att jag stannade bilen helt och tittade på den tills den ca en halv minut senare skuttade upp i ett träd igen. Måste ha varit en törstig ekorre. :)

No comments:

Post a Comment