Pages

Monday, May 16, 2011

Första jobbdagen

Efter en intensiv natt då VM-guldet äntligen säkrades (!!) var det idag dags för min första jobbdag på Promentor Solutions där jag ska sommarjobba. Det var en ganska lugn dag med alla mått mätt. Visserligen jobbar jag bara halvtid tills tentperioden är över, men de fyra timmarna gick ändå väldigt snabbt. Antti, killen som ska introducera mig till jobbet och vidarebefordra småjobb åt mig, visade sig vara en jättetrevlig typ och vi kom direkt bra överens. Detsamma gällde egentligen hela den lilla firmans personal som var på plats idag och som jag hann tala med, och dessutom tog alla det väldigt lugnt. Chefen Juhas (Tatus pappas kusin - kontakter ftw!) första ord då han kom in genom dörren var faktiskt "Den glider in!", så man märker att VM-guldet har haft en positiv effekt på folks humör idag.
Imorgon väntar mer jobb, och nu kanske riktigt ordentligt också!


No comments:

Post a Comment