Pages

Friday, September 2, 2011

One Day More

Allt tränande den här veckan börjar kännas i musklerna. Och inte är det slut ännu heller: på veckoslutet (idag medräknad) väntar sammanlagt ungefär 17 timmar extraträning eftersom Rumpskakar och Humpsvakar har övningsveckoslut. Mycket dansande den här veckan, med andra ord! Men jag tror ändå att det var Nikkes killer start-of-the-season-träningar på Studio90 i onsdags som verkligen tog mig och resten av gruppen till utmattningens brant. Som vanligt, som det varit varenda höst sedan jag började med showdance, var musklerna sjuka och stela följande dag, men den (lite ovanligare) Rumpsträningen igår mjukade åtminstone upp dem någotlunda.
Fast egentligen borde jag ju inte träna för fullt eftersom min fot fortfarande inte är bra. Med den här takten kommer den aldrig att läka, vilket känns väldigt irriterande. Jag kan t.ex. inte stiga upp på tårna alls med vänstra foten, vilket gör det svårt att få till stånd ordentliga sparkar med höger ben eftersom jag inte vågar ta sats ordentligt. Hopp är en annan sak som inte riktigt vill lyckas. Läk, din dumma fot, LÄK!

No comments:

Post a Comment