Pages

Sunday, May 27, 2012

Det sista om ESC

Okej, ett kort inlägg om Eurovisionsfinalen igår. Ja, vissa låtar var helt okej, andra var förfärliga. Ja, Sverige hade för en gångs skull en helt okej låt med bra gjord koreografi. Ja, det är väl kul att hon vann.
Men CALM THE FUCK DOWN, PEOPLE!
Jag har läst femtioelva facebookstatusar, blogginlägg, tweets och allt annat sådant i all caps, alla med temat "LOREEN!!!11!1!11!!!1!!11111!!". Och det är inte så lite irriterande att läsa allt i caps hela tiden. ESC är en tävling med dåliga bidrag där de bästa sällan hamnar i topp. Var var Islands poäng igår, det frågar jag mig bara! Loreens bidrag var bra, men inte det bästa i tävlingen. Hon är söt och verkar trevlig, och jag gillar henne för att hon inte fick någon sockerfylla av att få bra med poäng hela tiden (tänk er Jedwards reaktion på en tolva, så har ni en jämförelsepunkt), men hon var inte den bästa igår. Låten var överspelad redan innan semifinalen, och utan showen till skulle den kanske till och med låta bättre med någon annan artist, jag vet inte. Men nu räcker det med caps, tjafs och utropstecken om låten, tack så mycket. Och ursäkten "men Sverige har inte vunnit på 12 år" är den sämsta jag hört, bara sådär i förbigående.

Seriously. CHILL.
Tack och adjö.

1 comment: