Pages

Wednesday, March 9, 2016

Kamratskapsföreningen

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag kan verkligen skatta mig lycklig som får vara involverad i en så härlig nation som Teknologföreningen. Då jag igår hade en av de värsta dagarna jag upplevt på länge fanns där folk som orkade lyssna på min ganska konstanta ström av klagomål mot det arbete jag just då höll på med, och som sedan fick mig att skratta i stället för att gråta. En kompis jag träffat via TF fick ta del av mina sorger och lyckades på så sätt pigga upp min kväll, och en annan hörde mina muttranden om att behöva en drink efter att allt hårt jobb var gjort och smällde ner en vinflaska, en korköppnare och ett glas framför mig. Så en dag som började med att jag låg en halvtimme extra i sängen och funderade på hur länge jag månne skulle klara mig utan att bryta ihop och tvingas avbryta allt arbete slutade trots allt ganska positivt.

Jag vet inte vad jag gjort för att få vara del av en så fin sammanhållning, men jag blir bara mer tacksam för det för varje dag som går.

Fanskapet 6.12.2014 #neverforget

No comments:

Post a Comment