Pages

Sunday, May 22, 2016

En kärleksförklaring till Stensböle idrottspark

Pappa lockade med mig ut på länk idag (med löfte om mat efteråt, hehe) till ett område jag inte besökt tidigare men nu hett önskar att redan funnits på min radar. Stensböle idrottspark i östra Helsingfors var nämligen något av det finaste jag sett på länge (om ni inte vet var Stensböle är så ligger det inklämt ungefär mellan Kvarnbäcken, Gårdsbacka och Lahtisvägen).

Idrottsparken består av ett stort område med både ängar och skog där flera promenadstigar erbjuder länkrutter. Längs dem finns också ett antal utomhusgym, både de gamla med stockvikter och de nya där man lyfter sig själv. Det som mest imponerade på mig var ändå det stora utbudet av aktiviteter i idrottsparken. Där finns en 18-håls frisbeegolfbana som jag väldigt gärna skulle prova på, en BMX-bana, en hinderbana med diverse balans-, klättrings- och kryphinder, åtminstone två fotbollsplaner, en korgbollsplan, ett flertal klätterställningar, en skidhall, HopLop, och förstås de redan nämnda promenadstigarna. Orkar man bara ta sig dit kan man fylla en dag med hur mycket roligt som helst!

Jag önskar att jag hade kunnat ta lite foton, men telefonen stod över springturen den här gången. Desto trevligare var det att prata med pappa i stället för att lyssna på musik medan vi sprang!

Bild härifrån
Hinderbanan med frisbeegolfbanan i bakgrunden. Bild härifrån.

No comments:

Post a Comment