Pages

Monday, June 13, 2016

Buzzador: Teho Sport-proteinstänger

Buzzador gav mig chansen att vara med i en kampan för att prova nya Teho Sport-proteinstänger. Vana läsare kan erinera sig att jag var med i en liknande kampanj också i april 2014; då hade Teho precis lanserat sina nya proteinstänger och Buzzadorkampanjen var ett led i marknadsföringen, medan de nu ville ha feedback på nya smaker.


I paketet jag fick fanns fyra olika smakers stänger: choklad, banan-choklad, choklad-röda bär, och hasselnöt.Alla stoltserar med en proteinhalt på över 30% och rekommenderar att man äter dem efter ett träningspass.

Tja, vad kan man säga om proteinstänger? Hur mycket smak de än försöker tränga in i dem kommer ändå det konstgjorda att sippra igenom. Därmed inte sagt att de smakade dåligt! Banan-chokladstången var min favorit av de fyra och lyckades till och med fånga något av bananens essens i sin smak, medan chokladstången enligt mig smakade mest konstgjort. Stången med röda bär var också mycket godare än jag trott (röda bär brukar i allmänhet inte vara någon hit hos mig). Men naturligtvis visade det sig att banan-chokladen och choklad-bären innehöll mest socker av de fyra sorterna: 7,6g respektive 8,2g per stång. Hasselnötsstången innehåller bara 1,5g socker, och chokladstången bara 1,3g.

Som så gott som alla proteinstänger på marknaden är Teho Sports till konsistensen ganska mjuka, och har en tendens att fastna i tänderna och gommen. Se alltså till att ha något att dricka medan du äter din proteinstång! 
Hasselnötstången inuti
Helt ärligt är jag inte säker på att jag kan rekommendera proteinstängerna, men det kan också bero på mina egna preferenser. Proteinstänger är helt enkelt inte något jag köper på regelbunden basis, och jag kommer knappast att börja göra det heller. Men om du hör till de personer som äter proteinstänger efter varje träningspass eller som mellanmål, ge dessa en chans!


No comments:

Post a Comment