Pages

Sunday, August 1, 2010

Bleh-dag

Hela dagen har gått åt till att jag inte har vetat vad jag vill göra. Mamma och pappa kom hem från Lökvik igår natt och hade med sig Måsse som tillbringade dagen hos oss idag ända tills Mia och Björn kom och hämtade honom på seneftermiddagen. Så dagen idag har gått ut på att a) sitta vid datorn, b) cykla och se på FC Itä-Helsinki 1:s match mot KP-75 i Gårdsbacka, c) se på Corpse Bride, d) spela piano och e) planlöst vandra omkring i huset. Ja, och f) lyssna på när Måsse spelade piano (det var trevligt, och av någon anledning får jag alltid lust att spela själv när jag hör någon annan spela).
On another note så såg jag på 300 igår när trion kom hem. Det ledde till att pappa och jag började diskutera hur historiskt korrekt filmen var, hur alltihop egentligen gick till och om det fanns något som "Grekland" på den tiden. Vad ska man göra åt historienördar?
När vi rensade digiboxen från bandade filmer hittade jag massor som jag bandat och inte sett på ännu. Vilket leder mig till mitt nästa försök: varje dag ska jag se åtminstone en film så att vi äntligen kan ta bort dem från hårddisken. Få se om jag kan hålla det de dagar jag är hemma.

No comments:

Post a Comment