Pages

Tuesday, August 3, 2010

Regn

Vädret har humor. En humor som är starkt kryddad med ironi, that is. Jag och Stella hade tänkt ta oss till Blåbärslandets simstrand idag, men när vi möttes inne i stan låg det hotande regnmoln över hela stan. Naturligtvis skulle vi välja den enda molniga dagen på väldigt länge. När Tatu strax efter det ringde och sade att han slutade jobbet tidigare än väntat beslöt vi oss för att i stället gå till Leos arbetsplats och störa honom. Vi höll alltså en liten picknick inne i kulturcentret Caisas "vardagsrum" och pratade, intressant nog, mest om olika dataspel. Men allt som allt var det en trevlig eftermiddag.
När jag väl kom hem så började det regna riktigt ordentligt. Det betydde att jag borde ha hållit mig inomhus - vilket jag förstås inte gjorde. Först på balkongen och sedan på vår framgård stod jag och njöt av känslan av regndroppar mot huden. Allting som blir blött torkar ändå i något skede (eller, mina skor jag klättrade med på Kilimanjaro torkade inte under den tiden vi var kvar i Moshi, men luftfuktigheten var verkligen något extra där just då).

Imorgon bär det av på Furahaläger, men innan det ska jag och Tova filma vår episka fight against the grass. Videon förklarar bättre.

1 comment:

  1. Kiva att ni hade roligt! Sorry att jag inte svarade på smset! Jag såg det just då jag sku lägga mig!

    ReplyDelete