Pages

Sunday, February 6, 2011

Födelsedag

Jag tror faktiskt jag har haft en av världens bästa födelsedagar! Det går helt enkelt inte att få det mycket bättre än vad jag haft det idag, och dagarna som ledde fram till idag också för den delen.

Man kan nästan säga att firandet inleddes på torsdagkvällen, då "Roliga kommittéerna" inom Teknologföreningen hade sitt byte. Eftersom jag satt med i PhuxKommittén -10 så var jag också bjuden dit, och då temat var monster och man fick klä ut sig till vampyr med mörk makeup och klädsel gjorde det ju bara saken bättre.
Fina handskgrejer från Morticia!
På fredagen fortsatte det med fonduemiddag hemma hos mig tillsammans med några nära vänner. Det blev en sjukt rolig kväll med härliga diskussioner, och Betty som fick leka makeupartist och sminka både mig, Stella och Tova. Finfina presenter fick jag, dessutom, bl.a. en drinkmixer, Fable III och drinking Kimble. Efteråt åkte jag hem till Tatu och spenderade natten där.
Sminkning på gång
Leo&Stella
Tova&Aleksi
 Lördagen spenderades nästan helt och hållet i Otnäs. Humpsvakar (och därmed även Rumpskakar) hade kick-off inför sitt 50-årsjubileum i år med först ett möte och sedan sits på kvällen. Massor av gamyhler var på plats, så man fick höra både vad man inte ska göra på jubileumsshowen och många bra idéer för vad som kan göras. Sitsen tillsammans med gamyhlerna var något av den roligaste sitsen ever, speciellt som alla kunde alla stämmor till snapsvisorna och det därmed lät helt fantastiskt. Gamyhlerna Jan och Dildeau gav mig också ett namn, så i framtiden kommer orkestern och baletten antagligen att känna mig under namnet Lovelee.

Söndagen (riktiga dagen!) inleddes med att familjen + Aleksi väckte mig, därefter åkte jag ganska snabbt in till stan för att vara med på Kårspexets lunch där Humps och Rumps hade uppträdande. Många kom faktiskt helt själva ihåg min födelsedag och gratulerade mig under fördrinken. Under själva lunchen satt jag vid samma bord som sångledarna, och eftersom både orkestern, baletten och sångkunniga KTH:are fanns på plats klingade snapsvisorna fantastiskt bra. Keikkan gick för både orkesterns och balettens del riktigt bra den med, även om utrymmet var lite för begränsat för att Muppet Show skulle gå så bra som den kan. Sedan vid slutet av lunchen satte Humpsvakars direktör mig och sitta på en stol mitt i rummet, medan hela orkestern och baletten knäböjde runtomkring mig och sjöng för mig.

Kom du ljuva hjärtevän
ska jag vänta länge än?
Längtan mig förbränner, hjärtevän...

Nästan så att det lockade fram tårar i ögonen. Efteråt fick jag en kram och kindpuss av allihopa. ^^
På kvällen kom ännu min mormor, mina mostrar och min ena kusin med sina två barn på litet födelsedagskalas till oss, så jag fick dessutom träffa min söta guddotter idag. Och nu har jag Tatu här. Som sagt, dagen kunde inte ha varit mycket bättre! Jag hoppas att alla kommande födelsedagar försöker leva upp till detta års!

Jag hjälper Melvin att organisera Shrek-filmerna
Mandi lekte med Xbox-kontrollern

1 comment:

  1. Grattis igen!

    Och förlåt att jag inte meddelade på fredagen att jag inte kommer! Min telefon dog och jag var inte hemma.

    Kram!

    ReplyDelete