Pages

Sunday, October 30, 2011

Bokmässa

Idag hade jag äntligen tid att fara till bokmässan för att undersöka årets utbud av böcker, serier och tidskrifter. Dessutom var mat- och vinmässan, samt en liten musikmässa, igång samtidigt, så det fanns en hel del övrigt att titta på också!
Tatu och jag mötte med fina Emzi och snurrade sedan runt på bokmässan under en stor del av eftermiddagen. Vi hann t.ex. lyssna på en intervju med Sylvia Bjon och Peppe Öhman om bloggande och hur personligt det får, och kan, bli. Båda är erfarna bloggare, om än på lite olika sätt, vilket gjorde diskussionen väldigt intressant. Senare lyssnade vi också på då Katarina Gäddnäs intervjuade fyra finlandssvenska debutantförfattare: Peppe Öhman (Livet & barnet), Marcus Prest (Pop), Sara Jungersten (Wannabe) och min förra dramaledare Jolin Slotte (Fråga aldrig varför, tvivla aldrig mer). Och eftersom jag passat på att köpa Jolins bok vid Akademens utrymme på bokmässan såg jag naturligtvis till att få den signerad också!

Förutom Jolins bok köpte jag också En Dag, eftersom jag hört mycket gott om den,
och åtminstone två gånger redan funderat på att köpa den.

Jolins fina hälsning.

Lite hann vi, som sagt, utforska matmässan också. Den hade ett stort utbud av helt otroligt goda ostar, flera olika matställen som erbjöd olika måltider, flera chokladbodar och, kanske viktigast, ett företag från London som sålde olika sorters fudge. Deras område fick mig att tänka på antingen Willy Wonkas fabrik eller Honeydukes i Hogsmeade: flera lådor med olika färgers fudgefyrkanter i alla möjliga olika smaker. Det var för fantastiskt för att jag bara skulle kunna gå förbi, så jag köpte ett urval av olika smakers fudge.

Omnomnomnomnom!
Så hann jag också stöta ihop med några andra bekanta på bokmässan, till exempel Pontus, Emma och kusin Ylva.

1 comment:

  1. Tack för att ni hängde med mig! Det var jättekiva! :D

    ReplyDelete