Pages

Friday, February 10, 2012

Prinsesstårta

Min bloggaktivitet tycks vara på sjunkande bana, har jag märkt. Jag vet inte om det beror på att det händer för mycket eller för lite i mitt liv, för det känns som lite av både och.
I alla fall. Jag och Tova beslöt oss hux flux för att baka en prinsesstårta igår, eftersom hon ändå var på väg hem till mig för att laga teriyakikyckling. Det började bra, men då vi skulle börja sätta på vaniljkrämen och grädden funderade vi nog om receptet var lite överdrivet. Hela tårtan svämmade nämligen över av grädden. För att inte tala om att marsipanen vi köpt inte räckte till att täcka hela tårtan. Nå, god blev den åtminstone, om än väldigt, väldigt söt. Jag tror att jag ändå håller mig till att köpa Frödinge prinsesstårtor i framtiden!

Gräddvispning

Nedre halvan av den tudelade kakan täckt med sylt.

I det här skede började vi misstänka att vi hade för mycket grädde.

No comments:

Post a Comment