Pages

Tuesday, July 3, 2012

Ivrigt övande

Platsen är S:t Anna kyrka på Kumlinge, och ett gäng Lökvikbor har samlats för att öva inför morgondagens konsertkväll, som vi på skämt börjat kalla Lökvikkvällen då det verkar som om största delen alla nummer kommer att framföras av Lökvikbor ur släkten Hellberg. Några av oss bildar en kör, mina småkusiner Maria och Ellen ska sjunga var sin sång, min kusin Måns spelar ett orgelstycke, och jag får för andra gången inom en månad uppträda med Gabriellas sång. Att sjunga den är nog en blandad glädje och smärta som få andra sånger kan framkalla, och den är passligt krävande i både den låga och den höga delen av mitt register.
Åtminstone jag ser mycket fram emot kvällen. Hoppas att de andra som (förhoppningsvis) kommer för att lyssna också får nöje av det!



No comments:

Post a Comment