Pages

Wednesday, July 4, 2012

Varierande dag

Det kan man sannerligen säga om Lökvik, att vi minsann hittar på sätt att slå oss ur rutinen emellanåt!
Dagen började med att vi fick känna oss manliga och starka då vi bar ett stort lass stockar och bräder från parkeringsplatsen till udden där vår nya bastu håller på byggas. Efter kaffepausem åkte jag och Emilia åter till kyrkan där de sista individuella övningarna inför kvällens konsert hölls, och kom tillbaka just i tid för att säga hejdå åt Axel då han lämnade Lökvik för att åka tillbaka in till Borgå. Under eftermiddagen bars det ännu mer plankor till udden, men vi hann också fira B&M:s silverbröllopsdag med en blåbärspaj och after eight. Robban var snäll och eldade bastu åt oss så att vi hann tvätta av oss innan vi åkte tillbaka till kyrkan för den sista körövningen.
Lökvikkvällen i kyrkan kan man inte kalla annat än en succé! Fullsatt, med underbara sångnummer av Hellbergare och Vikströmmare (och en Jokela) och en härlig stämning överlag. Bara jag får in bilderna på datorn kan jag förmedla åtminstone en del av kvällen åt er också.
Idag kunde jag med säkerhet konstatera att jag fått färg i solen, och till och med så att det syns. Halleluja, det säger jag bara! Dessutom har jag fört en lång kamp med vår nya switch, som av någon anledning bara inte vill få wlanet att fungera. På nytt imorgon bara, antar jag. Efter ett spel Menolippu (Ticket to Ride) med Matti, Ville och Måns kan jag nu nöjd krypa i säng och läsa lite till på Marian Keyes' Vattenmelonen. Det är lite lustigt att jag fastnat så för hennes böcker, för annars brukar just sådan litteratur inte tilltala mig så mycket. Men jag kommer att få en hel del läsande gjort i sommar under de timmar jag ska kyrkvakta i Kumlinge kyrka. Imorgon börjas det!

No comments:

Post a Comment