Pages

Friday, December 28, 2012

Julbilder

Många tycks sucka över den del av julen där släktingar ingår, men för mig är det precis tvärtom: att träffa släktingar hör till det bästa under julhelgen. Jag skulle kunna skriva en hel del om alla tre juldagarna, men för att jag ikväll beslutit mig för att vara lat förmedlar jag i stället en del via bilder.

Största bilden: Jul hemhemma
Spalten till höger, uppifrån ner: Adventsljusen hemma, pepparkaksgarnering hemhemma, och julbordet hos min moster
Raden nere från vänster till höger: Min outfit på julaftonen (de övriga dagarna glömde jag fota), bild tagen med längre exponeringstid så att alla snöflingor som yrde utanför fönstret syns som en vit dimma (alla som var i huvudstadsregionen kan säkert minnas hur snön vräkte ner under julhelgen), och julklappar under granen.

Rad 1: Melvin roar sig med sin nya 3DS, Lucia+Tomte som uppvaktade oss, och Mandi som pusslar.
Rad 2: Foosballspelet var populärt som vanligt hos faster, julmumindal, och kusiner vid matbordet.
Rad 3: Jag tillsammans med kusinerna närmast mig i ålder, alla kusiner bänkade sig kring samma matbord, och fler kusiner vid matbordet (löparen Måns hälsar).

No comments:

Post a Comment