Pages

Sunday, February 10, 2013

Full fart på en söndag

Trots att jag tillät mig sovmorgon idag körde dagen igång med flygande fläng då jag väl steg upp ur sängen. Till halv tre hade jag bjudit in ett antal släktingar på födelsedagskaffe, och innan dess skulle lägenheten dammsugas, disken diskas och kläder strykas. Jag hann också springa ett varv till butiken efter vispgrädde, och otroligt nog (eller mindre otroligt, beroende på hur snabb man själv är med hushållssysslor) hade jag och Tatu också tid att spela lite Lego LotR innan de första gästerna dök upp.

Jag tycker ju alltid om att träffa mina släktingar, och att kusinbarnen Mandi och Melvin också dök upp var ett extra plus! Femåriga Melvin fick tolvåriga Matti att leka med Melvins beyblades, medan treåriga Mandi försökte hänga med vid sidan om. Lite senare ville småfolket spela på min 3DS, men jag måste beklagansvärt säga att jag endast hade Ocarina of Time som passade den, och de är bägge lite för små för att klara av det på egen hand. Däremot hittade Melvin iPaden som Tatu lånat från skolan, och efter att ha klickat upp Clash of Clans satt han nöjd och glad och spelade det i någon timme. Han klarade sig dessutom väldigt bra! Mandi kände sig lite bortglömd, men då jag plockade fram Tatus urgamla Galaxy tab satte hon sig nöjd bredvid storebror och spelade än det ena, än det andra spelet. Förutom Temple Run, som hon ville att jag skulle spela medan hon tittade på.
Några presenter
Då de sedan åkte hem sade Melvin att han vill komma hit och hälsa på igen tillsammans med mamma och pappa (vilka var förhindrade idag), och det gläder ju mig att även smått folk tycks trivas hos oss! Även om det bara är för att de här kan spela Mariokart på stor skärm, och få spela på pads utan att föräldrarna påminner dem om att inte spela för länge.
Fler presenter, med Melvins fina kort i mitten
Finfin scarf jag fick av Esbokusinerna!

1 comment: