Pages

Tuesday, February 12, 2013

Produktiv?

Ibland lyckas jag nästan vara produktiv. Igår lämnade jag in en skoluppgift, bokade träff med min kandihandledare, skrev och postade ett antal brev, fick två protokoll godkända, skickade in två arbetsansökningar, och hann dessutom dricka te och äta kaka tillsammans med Stella och Emzi.
Idag har det inte gått riktigt lika bra. Jag var på kandiseminarium, kom tillsammans med Johanna på en årfestgåva åt SIK, och har läst en del av en artikel jag ska använda som källa i mitt kandiarbete, men snart börjar tiden för det ta slut. Tydligen får jag mer gjort under en dag om jag stiger upp tidigare, men jag tycker så om att sova (och inte fick jag direkt någon sovmorgon idag heller). Det är nog bara att börja sparka sig själv, för annars kommer snart deadlines emot, och då är det för sent att ångra att man inte satt ner de där några till timmarna på arbete i stället för att titta på roliga bilder på internet.
Synd att de roliga bilderna ska verka så lockande.


No comments:

Post a Comment